Narzędzia marketingowe wybierane przez właścicieli firm

Marcelina (właścicielka kawiarni): nie jestem i nigdy nie byłam specjalistą od marketingu, ale gdy zaczynałam prowadzić mój biznes musiałam go jakość rozreklamować. Zaczęłam od tego, co chyba każdemu narzuca się jako pomysł w pierwszej kolejności, czyli od ulotek. Efekt był więcej niż słaby. Gdy po rozdaniu tysiąca ulotek, do mojego lokalu nadal zaglądało niewielu klientów postanowiłam zmienić taktykę. Założyłam fanpage na Facebooku. To była w zasadzie darmowa forma reklamy, okazało się, że osoby mieszkające w okolicy polubiły ten profil. Zainwestowałam, więc w płatną reklamę na Facebooku i efekty przerosły moje najśmielsze oczekiwania. Teraz mam grono wiernych fanów, którzy udzielają się na mojej stronie i chętnie odwiedzają kawiarnie, wielu z nich poznałam osobiście.

Róża (właścicielka salonu kosmetycznego): gdy otwierałam salon liczyłam na klientki pobliskiego salonu fryzjerskiego, ale prawdę powiedziawszy odzew nie był tak duży jak sądziłam. Dlatego poza ulotkami zostawianymi w salonie fryzjerskim (w zamian oni zostawiają swoje u mnie), zainwestowałam w bilbordy reklamujące mój salon. Nie są one duże i znajdują się tylko w kilku miejscach miasta (ale za to ruchliwych miejscach), ale przyciągnęły do mnie znaczną liczbę klientek. Po jakimś czasie znajomy zaczął mnie namawiać na pozycjonowanie strony twierdząc, że jeśli chce mieć dużo klientów, to powinnam właśnie w to zainwestować – posłuchałam, poczytałam dokładnie co to takiego to pozycjonowanie (każdego kto chce rzetelnych i dokładnych informacji odsyłam tutaj). Ostatecznie wybrałam agencję i pozycjonują mnie od roku, muszę przyznać, że właśnie pozycjonowanie przyniosło mi najliczniejszą grupę klientów, co było dla mnie trochę zaskoczenie, bo nie sądziłam, że mały, lokalny biznes taki jak mój, może mieć, aż tak znaczące korzyści z pozycjonowania.

Filip (prezes firmy farmaceutycznej): nasza branża jest dość specyficzna, nie możemy korzystać ze wszystkich form reklamy, co prawda nie jesteśmy tak ograniczeni jak branża alkoholowa czy tytoniowa, ale jednak mimo wszystko prawo nakłada na nas pewne ograniczenia. Dodatkowo w przypadku naszych produktów ogromnie ważne jest zdobycie zaufania klientów, którzy muszą poznać produkt i zyskać niezbędne informacje. Dlatego też gdy wprowadzamy nowy lek na rynek stawiamy na reklamę telewizyjną wspomaganą reklamą radiową oraz działaniami w internecie. Nasi przedstawiciele handlowi odwiedzają także apteki i przychodnie gdzie ustawiamy stojaki na ulotki razem z ulotkami informacyjnymi, w pierwszym etapie wprowadzania nowego produktu zależy nam bardziej na informacji niż przekonywaniu do nabycia. Nasi przedstawiciele spotykają się także z lekarzami i farmaceutami udzielając im informacji i odpowiadając na pytania dotyczące leku. Produkcja i sprzedaż leków to nie tylko biznes, ale także ogromna odpowiedzialność, dlatego dbamy o rzetelną informację w trosce o zdrowie wszystkich naszych klientów.

 

Hits: 488