Korzyści płynące ze szkoleń pracowników.

 

Obecnie każdy dbający o swój wizerunek gabinet medycyny estetycznej taki jak drpabianczyk.pl proponuje pracownikom szkolenia, dzięki którym poprawia się zarówno stan wiedzy, jak i opinia o firmie. Czy szkolenia spełniają swoją rolę, czy faktycznie są one potrzebne pracownikom?

 

Oczywiście, że tak. Szczególnie w branży piękna.

Jeszcze ćwierć wieku temu szkolenia pracowników praktycznie nie istniały, szczególnie że medycyna estetyczna w Polsce dopiero zaczynała raczkować, a jeśli się szkolono to tylko i wyłącznie ze swoich pieniędzy. Konferencje i wyjazdy służbowe zdarzały się, jednak szkolenia mające na celu poszerzenie wiedzy zatrudnionych kosmetologów, czyli takie jakie są dziś znane praktycznie nie istniały. Nawet teraz nadal potrafią budzić nieufność i pytania: po co właściwie organizować szkolenia czy faktycznie są one potrzebne pracownikom, którzy znają się już na tym co robią, oraz samej filmie, a także ? najczęstszy argument ? czy nie są stratą pieniędzy czy kosmetolog nie powinien kształcić się sam? Na wszystkie wątpliwości śmiało można odpowiedzieć: nie.

 

Organizowanie szkoleń związanych z medycyną estetyczną i angażowanie w nie pracowników jest tym, co przynosi korzyści zarówno osobom zatrudnionym oraz samej firmie.

 

Z dobrego szkolenia najwięcej korzyści powinni odnieść sami pracownicy, którzy poznają nowe metody wykonywania zabiegów, uczą się nowych technik, które mogą wykorzystać potem w codziennym funkcjonowaniu w gabinecie medycyny estetycznej. Szczególnie dotyczy to szkoleń związanych z umiejętnościami doradzania klientom w nowinkach medycznych oraz jak mogą sami zadbać o swoje ciało w domu.

 

Dla pracownika szkolenie jest sygnałem ze strony firmy, że faktycznie dba ona o niego oferując mu rozbudowywanie umiejętności kosmetycznych. Jedną z najgorszych rzeczy, jakie może zrobić firma to sprawić aby pracownik czuł się niedoceniony i ignorowany. To zachęci go do odejścia i szukania bardziej odpowiedzialnego pracodawcy, a jeśli jest dobry w swojej dziedzinie będzie to stratą dla firmy.

 

Szkolenia pracowników znacznie wpływają na rozwój gabinetu medycyny estetycznej. Ma to związek głównie z tym, że pracownicy, którzy rozwijają się, nabywają nowe umiejętności i wiedzę, zastosują je następnie w działaniu co przekształci się w przyszły zysk gabinetu, będą zachęcani do wcielania w życie nowinek medycznych oraz większej kreatywności. Sama firma daje im znać organizacją szkoleń, że przychyla się do nowych rozwiązań, a wręcz ich wymaga. Poza tym szkoląc pracowników wpływa się na ich wzajemne relacje, integruje się ich, dzięki czemu zmniejszone jest ryzyko powstawania szkodliwych konfliktów na terenie firmy. Dzięki temu lepsza jest komunikacja między współpracownikami, a jeśli w szkoleniach uczestniczyło również szefostwo, to i między nimi a pracownikami.

 

Hits: 770