Twoja firma w internecie

Internet stanowi główne źródło informacji o firmach i produktach dla coraz liczniejszego grona konsumentów, dlatego też każda firma, która rozpoczyna swoją działalność lub chce się rozwijać prędzej czy później musi zacząć uwzględniać w swojej strategii również działania w internecie, bo jedynie obecność na tym największym i globalnym forum pozwala na skuteczne pozyskiwanie nowych klientów, nawet tych spoza granic naszego kraju.


Myśląc o „wprowadzeniu” swojej firmy do internetu należy rozpocząć od przygotowania strony internetowej. Od razu należy wspomnieć, że sam projekt strony www nie sprawi, że będzie ona widoczna w internecie, do tego konieczne jest posiadanie swojej domeny, czyli adresu www, pod którym znajduje się witryna oraz serwera, czyli miejsca, gdzie znajdą się pliki strony internetowej, oczywiście musi mieć ono stały dostęp do internetu, w przeciwnym razie strona nie będzie się wyświetlała. Wszystkie informacje na temat hostingów i serwerów możesz znaleźć tutaj –  hosting w wer.pl.


Podczas projektowania strony należy zastanowić się czemu ma ona służyć, czy chcemy jedynie poinformować klientów o siedzibie firmy i jej usługach, czy może chcielibyśmy udostępnić internautom również możliwość zamówienia produktów czy usług za pośrednictwem naszej strony www. W zależności od odpowiedzi na to pytanie strona może zostać połączona ze sklepem internetowym, zawierać formularz zamówienia lub jedynie zakładkę „Kontakt”, gdzie znajdował się będzie adres sklepu, siedziby firmy, telefon i e – mail.


Posiadając stronę internetową konieczne będzie także zadbanie o jej widoczność w internecie, jak pokazują badania internauci najczęściej odwiedzają 10 pierwszych stron wśród wyników wyszukiwania jakie otrzymują po wpisaniu do wyszukiwarki danego słowa, dlatego też chcąc być widocznym konieczne będzie zainwestowanie w działania reklamowe online takie jak pozycjonowanie strony www, czy kampania AdWords.

Warto także pomyśleć nad połączeniem strony z profilem firmy na portalu społecznościowym, mówi się, że social media to doskonałe narzędzie sprzedażowe, jednak należy pamiętać, że prowadzenie takie portalu wymaga czasu i jeśli nie ma osoby w firmie, które mogłaby się tym zająć należy albo wynająć specjalistów, którzy poprowadzą fan page w naszym imieniu, albo zrezygnować z tego pomysłu.

To podstawowe działania jakie może podjąć firma posiadając stronę internetową, dzięki marketingowi w wyszukiwarce dociera ona bezpośrednio do klientów zainteresowanych jej ofertą, dlatego naprawdę warto rozważyć tę opcję.  

Hits: 1032